Gdzie znaleźć wzory?
Ponownie przygotowaliśmy dla Was paczkę składająca się z gotowych szablonów do druku http://www.multiupload.com/GJQA8S0WQQ.
Gdzie i na czym drukować?
Oczywiście najprościej w domowym zaciszu na własnej drukarce. Papier samoprzylepny nabywamy w sklepie papierniczym, punkcie ksero bądź na Allegro http://allegro.pl/listing.php/search?sg=0&string=papier+samoprzylepny&order=p&change_view=1 Koszt 50 arkuszy A4 powinien zamknąć się w kwocie ok 12 zł.
Sposób zorganizowania spotkania uzależniony jest od jego formy (pokaz filmowy, panel dyskusyjny, prelekcja) i charakteru (publiczny, prywatny). Jeżeli chcemy robić coś publicznie pierwszym i kluczowym elementem jest znalezienie odpowiedniej sali (domu kultury, świetlicy, małego kina, pubu itp.). Bardzo często właściciele takich miejsc udostępniają je za niewielką opłatą lub wynajmują gratis licząc na darmową reklamę. Jeżeli jest to pokaz filmowy, musimy oczywiście dysponować rzutnikiem (zazwyczaj są one na wyposażeniu takich miejsc, lub próbować je wypożyczyć od kogoś znajomego). Kolejnym krokiem jest odnalezienie odpowiedniego filmu i tu pomocnym będzie serwis Alter Kino http://alterkino.org/, który posiada bardzo duży wybór naprawdę dobrych pozycji. Teraz pozostaje przygotować odpowiedni plakat i rozkleić go w widocznych miejscach (szkoła, dom kultury, akademiki, Uniwersytet itp). Warto też nadać jakąś nazwę całemu przedsięwzięciu np. ”Klub Myśli Nieoswojonej”, „Wolnościowy Klub Filmowy, „Alternatywny Klub”.
Gdzie znaleźć wzory plakatów?
Najprościej ściągnąć je z adresu: http://www.mediafire.com/?q1j584iv0hmhe14 i następnie wydrukować na drukarce laserowej. Nie zalecamy drukarek atramentowych, gdyż w większości przypadków ich tusz pod wpływem wilgoci rozpływa się.
Jak zrobić klej?
Do klejenia plakatów możemy wykorzystać kupiony w markecie budowlanym lub sklepie z tapetami specjalistyczny klej do tapetowania w cenie od 5 zł za paczkę, która powinna nam starczyć na kilka razy.
Organizacja
Warto po zawiązaniu się grupy zrobić spotkanie i przedyskutować wszystkie kwestie z naszego poradnika. Dobrym pomysłem jest zrobienie strony internetowej lub bloga (np. na darmowym Worpdressie (www.wordpress.com) i konta na Facebooku, gdzie będziemy informować o naszych celach i zachęcać innych do przyłączenia się do nas (adres możemy podać na ulotkach i banerze). W celu wymiany informacji powinniśmy mieć też własną listę dyskusyjną, która bardzo ułatwia koordynację (możemy ją założyć za darmo na www.groups.google.pl). Powinniśmy też na początku sezonu (zazwyczaj akcja przeprowadzona jest w zimie lub okresie jesienno-zimowym) wybrać z góry koordynatorów wszystkich rozdawań (najlepiej by ta funkcja była rotacyjna). Koordynator to niezmiernie ważna funkcja i niezbędna w przygotowaniach. Do jego obowiązków należy sprawdzenie czy mamy wystarczającą ilość osób na gotowanie, odpowiednią ilość produktów, kuchnię, samochód, naczynia, terminowe rozdanie ulotek lub plakatów i koordynowanie samej akcji na miejscu.